یزدفردا:در روز مهارت و مشارکت و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری،مدیر کل آموزش و پرورش،فرماندار و جمعی از مسئولین استان هنرستان جوار کارخانه ای فولاد یزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در این مراسم، استان یزد را استانی صنعتی و معدنی دانست که نیازمند نیروی انسانی ساده و ماهر است.
وی افزود: حدود ۴۰ درصد از بیمه شدگان اجباری استان غیر بومی هستند و شاهد حضور دانش‌آموزان از ۲۲۰ شهرستان کشور در یزد هستیم.
شاه حسینی اظهار داشت: در استان یزد حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ داریم و
راه اندازی هنرستان های جوار کارخانه ای اقدام ارزشمندی است که امیدواریم در راستای مسئولیت های اجتماعی به همه واحدها به ویژه واحدهای صنعتی بزرگ استان تسری پیدا کند.

رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم حیات استان را در گرو نيت های خیر خیران نیک اندیش دانست که همواره دل در گرو این آب و خاک دارند و در راه آبادانی آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی ورزند.
وی افزود:بر آنیم تا نقص موجود در آموزش را به حداقل برسانیم چرا که محتوای آموزش ما برای دو دهه قبل است ولی صنعت به روز است و باید این فاصله را به حداقل برسانیم.
رحیمی نژاد اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد رشد تصاعدی هنرستان های جوار کارخانه ای در مراکز صنعتی استان با استفاده از ظرفیت و همت صاحبان صنایع باشیم.
گفتنی است هنرستان جوار کارخانه ای فولاد یزد با ۲۵ دانش آموز در رشته تراشکاری امروز افتتاح شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا